OHIKO KONTSULTAK/ CONSULTAS FRECUENTES

lunes, 7 de julio de 2014
OHIKO KONTSULTAK: Osakidetzako errezetak baliagarriak al dira gainerako autonomia erkidegoetan?

Osakidetzako errezetak baliagarriak dira autonomia erkidego guztietan; beraz, inprimatu behar zaizkie errezetak lekualdatzeko asmoa duten pazienteei (gehienez, hiru hilabetetarako). Horiez gain, baliagarriak dira ikus-onespen elektronikoa edota eskuzkoa duten errezetak, eta “estupefazienteen errezeta” marka diagonala duten estupefazienteenak. Eskuz idatzitakoak badira, “ohiko” estupefazienteen errezeta ere izan behar da. 

Hala ere, badakigu zenbait autonomia erkidegotan trabak jartzen ari zaizkiela beste autonomia-erkidegoetako errezetei. Pazienteek horren inguruko kexa zehatzak dituztenean, Farmaziako Zuzendaritzara igorri daitezke, dagokien Kontseilaritzei helarazteko.

Pazienteren bati errezetatutakoa saltzea ukatuz gero, eskubidea du bertan erreklamazioa jartzeko. 

Kexak dagozkien autonomia erkidegoetako kontseilaritzei helarazteaz gain, medikamentuen %100 ordaindu behar izan dituzten pazienteek, itzulitakoan, gastuak itzultzeko eskabidea egin dezakete (eskabidea osasun-zentroetan dago), egiaztagiri gisa errezetak eta farmaziako tiketak entregatuz.

Dena dela, bidaiatzen denean, beti da gomendagarria pazienteak bere Tratamendu Aktiboaren Orria eramatea, behar bezala eguneratuta.
CONSULTAS FRECUENTES: ¿son válidas las recetas de Osakidetza en otras comunidades autónomas? 

La recetas de Osakidetza (manuscritas o impresas) son válidas en todas las comunidades autónomas, por lo que se deben imprimir las recetas a aquellos pacientes que tienen previsto desplazarse (hasta tres meses). También son válidas las recetas con el visado electrónico y/o manual y las de estupefacientes con la marca diagonal de “receta de estupefacientes”. Si son manuscritas deberán ir acompañadas de la receta de estupefacientes “tradicional”. 

Sin embargo, sabemos que en algunas CCAA se están poniendo trabas a la dispensación de recetas de otras CCAA. Cuando haya quejas concretas de pacientes se pueden hacer llegar a la Dirección de Farmacia, para que se de traslado a las Consejerías correspondientes.

Si a algún paciente se le niega la dispensación tiene derecho a poner una reclamación in situ. 

Además de que traslademos la queja a la Consejería de la Comunidad Autónoma correspondiente, los pacientes que se hayan visto obligados a pagar el 100% de sus medicamentos, a la vuelta pueden presentar una solicitud de reintegro de gastos (disponible en su centro de salud), aportando como justificantes las recetas y los tickets de la farmacia.

En cualquier caso, siempre es recomendable que el paciente viaje con su Hoja de Tratamiento Activo actualizado.

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